Er det rart det er krig i verden!!!

Er det rart det er krig i verden!!! av Camilla Henrikke Esp Di Ruscio er et readymadeprosjekt, som følger Andy Warhols postulat at kunsten i et overfladisk samfunn må være overfladisk.

Diktene borer i det narsissistiske og selvhevdende i oljenebbet vi kaller Norge. 47 dikt hvor et dikt-meg-meg-meg! stirrer i speilet mens noe vanskelig skit flimrer forbi.

Er det rart det er krig i verden!!! tar rulletrapp fra perrongtigginga opp til lipglosshoppinga. Dikt som gjør svart ut av bloggrosa.

Di Ruscio (1982) ga ut diktsamlinga Konnotasjoner i metaspråk (2011) på eget forlag. http://camillahenrikkeesp.com/

Er det rart det er krig i verden!!!

Dikt. Camilla Henrikke Esp Di Ruscio

Det stille forlaget 2012

ISBN: 978-82-996919-8-7

56 sider

Utdrag fra boka.

UTENFOR H&M ble jeg stoppet av en jente,

…………hun fortalte meg at hun var

…………………..fra Amnesty og at de

…………holdt på med en underskriftskampanje.

For i Uganda, boldawa,

kakdjwa ja whatever land, så har de

ikke lov til å ta abort.

………….Jeg eier jo ikke stedsans, så jeg aner ikke

………….hvor det er. Håper ikke taxien utnytter dette

………….og kidnapper meg.

Jeg tror jeg aldri har bestilt noe på internett

i hele mitt liv, jeg, fordi jeg:

…………1. Ikke skjønner hvordan jeg gjør det

…………2. Ikke stoler på Internett

…………3. Ikke har penger

Og akkurat nå ville større pupper gjort meg fornøyd.